Czasami nie potrzebujemy nie wiadomo jak skomplikowanej diety, często w zdrowym odżywianiu potrzebny jest zdrowy rozsądek. Naprawdę niewiele potrzeba, żeby żyć zdrowiej, czasami drobiazgi sprawiają, że możemy zmienić nasze samopoczucie na lepsze.


rower-wiosna-bike-wroclaw


1. Odstaw wszelkie napoje i zacznij pić wodę
Zostaw to. Słodzone soki, cola i inne napoje, to zło. Nie mówię oczywiście o sokach wyciskanych z owoców i warzyw na świeżo, ale o ogólnodostępnych napojach w sklepach – niewiele w nich dobrego. Zamiast pić butelkę coli, już lepiej zjedz coś dobrego. Słodzone napoje, to po prostu PUSTE kalorie, które nie wnoszą nic poza cukrem do naszego organizmu. Człowiek nie potrzebuje coli, napojów i innych, potrzebuje wody! Po prostu wody.

2. Zrób sobie spacer, zamień auto na rower
Idzie wiosna, także argumenty w stylu, że zimno i ciemno odpadają. Nie wyobrażam sobie dnia bez porządnego spaceru, nic tak nie odpręża, nie relaksuje. Spacer jest dobry na wszystko – dla ciała i dla ducha. Warto też przy cieplejszych dniach wymienić auto na rower – we Wrocławiu polecam, bo komunikacja rowerem trwa dużo krócej niż samochodem (zwłaszcza w godzinach szczytu).


food-salad-healthy-colorful


3. Sałatka sałatce nierówna
Owszem warzywa są zdrowe i niskokaloryczne. Zgodzę się, że sałatka z rybą, jajkiem i warzywami jest zdrowa, ale sałatka „utopiona” w majonezie albo jakimś innym tłustym sosie już nie bardzo. W restauracji zawsze można poprosić, aby sos do sałatki został podany osobno – co ułatwia sprawę i daje możliwość regulacji kaloryczności posiłku.

4. Alkohol jest dla ludzi, ale z umiarem
Umówmy się, jak lampka czerwonego wina jeszcze nikomu nie zaszkodziła, jak dobry drink z whisky, nikomu nie zaszkodził, tak butla wina i pół litra whisky już może. Więcej o wpływie alkoholu tutaj.


wine-alkohol


5. Zastąp białe pieczywo
Zamień białe pieczywo na ciemne, makaron pszenny – na żytni, razowy albo jakiś inny. Ciemne pieczywo oraz makaron zawierają dużo więcej błonnika.

6. Zamień cukier na ksylitol
Ksylitol to naturalna substancja słodząca znajdująca się w twardym drewnie różnych drzew liściastych, np. brzozy, ale również we warzywach i owocach. Ksylitol wygląda i smakuje jak cukier, ma za to zdecydowanie mniej kalorii i nie podnosi poziomu cukru we krwi.


ciasto-fit-ciasto-owoce


7. Przestań kupować słodycze, a zacznij je robić 🙂
Jest tyle możliwości pieczenia zdrowych słodkości, że aż grzechem jest robienia ciasta i wsypywanie do niego szklanki cukru. Polecam gorąco bloga lekki brzusio, gdzie znajdziecie ogrom zdrowych pyszności. <3

8. Zamień solone, prażone orzeszki na orzechy bez soli
Orzechy mają wiele cennych właściwości. Co prawda są kaloryczne, ale zawierają korzystne dla zdrowia nienasycone kwasy tłuszczowe, zmniejszające ryzyko chorób serca. Wysoka zawartość witamin z grupy B i witaminy E korzystnie wpływa na pracę mózgu i kondycję skóry. Są niezwykle cenne w diecie wegetarian i wegan. Mamy do wyboru orzeszki ziemne, nerkowce – które swoją drogą uwielbiam, orzechy brazylijskie, migdały itd. I jak orzechy są naprawdę dla nas dobre i zdrowe, tak ich solone wersja już niekoniecznie.


orzechy-zdrowe-odzywianie-orzeszki


9. Jedź mniej na mieście, a więcej w domu
Zamawiając w restauracji, nigdy do końca nie wiesz, co znajduje się w zamówionym posiłku. Jak samodzielnie przygotowujesz posiłki, to masz kontrolę w zupełności nad tym, co jesz.

10. Nie podjadaj
Wystarczy, że będziesz jeść regularne, pełnowartościowe posiłki, a Twój organizm będzie pracował, jak należy. Żadnych głodówek, żadnych niskokalorycznych diet – zdrowe, rozsądne, regularne jedzenie – tyle 🙂 . Bez oszukiwania, bez podjadania. Spróbuj! 🙂


zdrowe-jedzenie-dieta-jak-schudnac-bez-diety

Źródła:
1.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/ktore-orzechy-sa-najzdrowsze-dietetyczny-przeglad-orzechow_38591.html