Nie każdy wyniósł z domu wysoką samoocenę, nie każdy miał w życiu łatwo i często spotykały go rzeczy, które miały ogromny wpływ na późniejsze postrzeganie własnej osoby. Ale to nieprawda, że jeśli w życiu miało się „pod górkę”, to nie jesteśmy w stanie tego naprawić.

Nie bądź swoim wrogiem. Tylko w zgodzie ze sobą możesz osiągnąć wielkich rzeczy. Bądź swoją najlepszą wersją! Skupiaj się na sobie! Nie trać energii na rozpamiętywanie i oglądanie się na innych. Rób tak jak czujesz, słuchaj siebie, Ty wiesz co jest dla Ciebie najlepsze.


5 RZECZY, KTÓRE POMOGĄ CI ZAAKCEPTOWAĆ SIEBIE


1. SZCZEROŚĆ

Nie jestem tym typem człowieka, który mówi ludziom to, co chcą usłyszeć. Mało tego, sama nie chciałabym, żeby moi bliscy mówili mi coś tylko dlatego, żeby nie zrobiło mi się przykro. Kiedy moja przyjaciółka opowiada o tym, że przytyła, nie czuje się ze sobą dobrze, nie wpajam jej, że wygląda super….tylko namawiam do działania. 🙂 Ze sobą trzeba tak samo. Nie oszukuj siebie bądź ze sobą szczera/szczery. Nie podoba Ci się Twoja figura? To zamiast okłamywać się, że nie jest tak źle i wyjmować kolejną paczkę ciastek, weź się za siebie i zrób wszystko, co możesz, żeby  być z siebie zadowolona. Masz kompleks, że nie mówisz płynnie w jakimś obcym języku? Internet stwarza teraz takie możliwości nauki języka, że to grzech z nich nie korzystać.


girl-curlyhair-wroclaw


2. AKCEPTACJA I PRACA NAD SOBĄ
Zdecydowanie najwięcej problemów z akceptacją „siebie” dotyczy naszej fizyczności. Są rzeczy, których nie możesz w sobie zmienić. Ale jest ogromna ilość takich, nad którymi możesz pracować. Możesz zafundować sobie taki tyłek, na który nie będziesz mogła się napatrzeć. 🙂 Tylko trzeba po pierwsze zagryźć zęby i pracować. Naprawdę ciężko pracować. Innej drogi nie ma 🙂 Treningi, aktywność fizyczna, odpowiednio zbilansowana dieta to klucz do akceptacji swojego ciała. 🙂


girl-polishgirl-curlyhair


3. ZRÓB SOBIE LISTĘ
Na komputerze, w notesie, jak wolisz. 🙂 Zapisuj tam miłe rzeczy, które mówią Ci ludzie na Twój temat. Wszystkie rzeczy warte zapamiętania, które sprawiły, że zrobiło Ci się miło. 🙂 To taka lista na gorsze dni. Kiedy nadejdą, wyciągnij ową listę, przeczytaj i gwarantuję, że od razu zrobi Ci się lepiej.


Fit-girl


4. KONCENTRUJ SIĘ NA TYM, ILE MASZ
Jeżeli masz zdrowie, to naprawdę masz za co dziękować. Skoncentruj się na tym jak wiele posiadasz, a nie na tym ile Ci brakuje.

5. SZUKAJ INSPIRACJI / OTACZAJ SIĘ LUDŹMI, KTÓRZY PCHAJĄ CIĘ DO PRZODU
Rozwijaj się! Szukaj inspiracji, czytaj, oglądaj, wychodź z domu. Każdą negatywną myśl zastępuj nową – dobrą. Otaczaj się ludźmi, którzy dobrze wpływają na Twoje samopoczucie: inspirują, doceniają i są szczerzy. 🙂