Ćwiczysz i ćwiczysz, wylewasz siódme poty na siłowni, każdą wolną chwilę spędzasz aktywnie, dzień bez treningu jest dniem straconym, przy tym wszystkim sypiasz mało, wstajesz wcześniej, żeby się poruszać, a efektów od dawien dawna jak nie było, tak nie ma.

Nie jestem typem leniwca, który mógłby cały dzień spędzić pod kołdrą, a raczej osoby, która w domu wytrzymuje maksymalnie trzy godziny i piszę to właśnie z takiej perspektywy. Od zawsze byłam osobą aktywną, lubiłam się ruszać, jeździłam na zawody. Przyszedł w moim życiu jednak taki czas, kiedy totalnie nie słuchałam swojego organizmu. Na studiach dziennych miałam dwie prace, dodatkowo intensywnie trenowałam. Spałam mało, jadłam mało, za to dużo ćwiczyłam. I to był błąd. Po pierwsze dzisiaj wiem, że regeneracja jest równie ważna jak trening i że czasem im więcej nie znaczy tym lepiej. Wydajność mięśni maleje, kiedy nie dostają one należytego odpoczynku.

Wszystko, co robimy trzeba robić z umiarem i zdrowym rozsądkiem. Dlaczego nie ma efektów?


 

sport-girl-fit-life


1.W KÓŁKO TO SAMO
Ciągle te same zestawy ćwiczeń nie przyniosą nam wymarzonych efektów, mięśnie przyzwyczajają się do określonego wysiłku, dlatego tak istotna jest ich różnorodność, która właśnie jest gwarancją efektywności naszej pracy. Niewielka różnorodność ćwiczeń sprawia, że nasza koncentracja na ćwiczeniach jest znacznie niższa, niż wtedy gdy robimy to pierwszy raz. Rutynie mówimy nie!

2.NIEODPOWIEDNIA DIETA
Możesz ćwiczyć codziennie, ale jeśli Twoja dieta jest nieodpowiednia, to marne szanse na zbudowanie wymarzonej sylwetki. Nie pisze tutaj tylko o przejadaniu się i śmieciowym jedzeniu, ale także o nieregularnych posiłkach, omijaniu ich, a także dietach, które eliminują całe grupy produktowe. Gdziekolwiek nie wejdziesz wszędzie widnieje napis 70 % sukcesu to odpowiednia dieta, a 30 % to trening. Organizm przy wysiłku fizycznym musi mieć odpowiednie paliwo, z którego może czerpać energię.


shoes-sport-buty-sportowe


3. ZA MAŁO WODY
Woda, woda to podstawa, o czym pisałam więcej TU.

4. ZA MAŁO SNU
Żeby mieć efekty ćwiczeń trzeba być wypoczętym, ilość przespanych godzin jest bardzo istotna. Sen jest kluczowym elementem regeneracji mięśni po treningu.

5. ZA DUŻO I ZA CZĘSTO
Kolejnym powodem, który może powodować brak efektów jest zbyt duża intensywność i częstotliwość ćwiczeń, które mają się nijak do efektów. Lepiej postawić na jakość ćwiczeń oraz ich poprawne wykonanie. Poza tym regeneracja jest tak samo istotna jak trening. Nie męcz swojego ciała długimi treningami dzień po dniu, daj czas na odpoczynek.


sport-running-girl-fit


Nie traktuj siebie tak surowo, do celu lepiej iść małymi krokami. Niech trening będzie przyjemnością, a wtedy na pewno zobaczysz efekty ćwiczeń, szybciej niż się tego spodziewasz. Dla mnie najważniejsze jest słuchanie własnego ciała, jeśli czuję się zmęczona, spałam niewiele, to po prostu nie potrzebuję się katować, tylko iść spać. Kiedy jestem wyspana, nie wyobrażam sobie nie pójść na trening i robię to z ogromną ochotą!