Ilość wody, jaką potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu jest uzależniona od naszej płci, aktywności fizycznej, wysiłku,  pogody. Woda to jeden z najważniejszych składników naszego organizmu, 70 % naszego składu ciała to właśnie WODA. Człowiek bez pożywienia w ekstremalnych warunkach jest w stanie przeżyć nawet kilka tygodni, natomiast bez wody ginie na sposób odwodnienia po kilku dniach, bo…

Woda to „źródło życia”


The amount of water that needed for the proper functioning of the body depends on our sex, physical activity, exercise, weather. Water is one of the most important components of our body, 70% of our body composition is just WATER. Man without food in extreme conditions is able to survive even a few weeks, but no water is lost on the way to dehydration after a few days, because …

Water is a „source of life”

woda-morze-fale

DLACZEGO I ILE TRZEBA PIĆ WODY?

Wszystkie procesy zachodzące w organizmie odbywają się za pośrednictwem wody, przenosi ona składniki pożywienia oraz wydala z organizmu związki toksyczne. Woda jest także składnikiem wszystkich komórek i tkanek, bierze udział w regulacji temperatury oraz prawidłowym trawieniu, wspomaga pracę nerek, spowalnia proces starzenia. To tylko nieliczne z funkcji, jakie pełni w naszym organizmie woda, ale myślę, że w znaczący sposób podkreślają jej wagę.

Ilość spożywania wody dziennie jest kwestią indywidualną, podobnie jak ilość spożywanych kalorii. Jednak ogólnie przyjmuje się, że człowiek powinien dziennie wypić ok. 2,5 litra wody. 


WHY AND HOW MUCH YOU NEED TO DRINK WATER?

All processes in the body goes through the water, it moves components of food and excrete toxic compounds from the body. Water is also a component of all cells and tissues, is involved in the regulation of temperature and normal digestion, supports kidney function slows down the aging process. These are just a few of the features that fully in our body water, but I think that it significantly emphasize its importance.

The amount of water consumption per day is an individual matter, like calorie intake. However, it is generally accepted that a person should drink daily approx. 2.5 liters of water.


pijwode-woda


PO CZYM ROZPOZNAĆ NIEDOBÓR WODY W ORGANIZMIE?

Możesz nie czuć pragnienia i być odwodnionym! Pomyśl o tym co się dzieje, kiedy nie podlewasz roślin, kiedy psuje się zraszacz trawy – to samo dzieje się z Twoim organizmem!

Niedobór wody w organizmie powoduje:

*rozdrażnienie

*osłabienie fizyczne

*zawroty głowy

*ból stawów (ciało odwodnione i zakwaszone kradnie wodę z powierzchni stawowej, z krążków międzykręgowych, co prowadzi do bólu stawów)

*ciągłe zmęczenie

*brak apetytu

*wzrost ciśnienia tętniczego krwi

*problemy trawienne (zgaga, niestrawność, zaparcia, hemoroidy, a nawet wrzody żołądka)

*i wiele innych

Niedobór wody ogranicza prawidłowy rozwój i właściwe funkcjonowanie organizmu!


WODA, A SOKI

Prawda jest taka, że żaden sok nie zastąpi nam wody. Oczywiście zdrowe soki, robione w domu mają wiele odżywczych składników, jednak najlepszą substancją nawadniającą jest po prostu woda. Natomiast kupowane soki, nektary i multiwitaminy nie uważam za najlepszy wybór. Jeśli jednak takie kupujemy, pamiętajmy, że lepszym rozwiązaniem jest kupno soku (85-100 % owoców), niż nektaru (25-30 % owoców). Nie polecam również smakowych wód, które zawierają sporą ilość kalorii i substancje konserwujące.

pijwode

PICIE WODY Z KRANU

Od lat wpajano nam do głowy, że wody z kranu pić nie wolno, jednak w ciągu 10 lat większość miast w Polsce: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Łódź, Lublin, Katowice i wiele innych zmodernizowano systemy uzdatniania wody. Woda z kranu wbrew stereotypom posiada minerały w tym biopierwiastki takie jak wapń i magnez.

Picie wody z kranu to również wygoda, mniej plastiku w koszu, więcej pieniędzy w kieszeni. Więcej na ten temat możecie poczytać tutaj: www.pijewodezkranu.org

ODCHUDZANIE, A PICIE WODY

Koniecznym warunkiem związanym z utratą tkanki tłuszczowej jest odpowiednie nawodnienie organizmu, ponieważ wszystkie procesy zachodzące w organizmie wymagają wody. Odwodniony organizm ma trudności ze spaleniem tkanki tłuszczowej, jednak samo picie wody nie powoduje chudnięcia. Woda nie zawiera kalorii, zmniejsza łaknienie i tłumi uczucie głodu. Picie wody ok. 30 minut przed posiłkiem sprawia, że zjemy mniej. 🙂

pijwode1

Osobiście staram się regularnie nawadniać organizm, jednak zdarzają mi się dni,  w których wody w moim organizmie jest zdecydowanie za mało. Przygotowałam dla siebie i dla Was specjalną tabelkę na grudzień, w której możecie wpisywać ile wody udało Wam się wypić i kontrolować dostarczanie jej do organizmu! Dajcie znać czy się przydała. 🙂 Mam nadzieję, że w grudniu uda mi się pić jej minimum 2,5 litra dziennie.

PLAN PICIA WODY-TABELKA PDF

plan picia wody