Generalnie jem zdrowo, a nawet powiedziałabym bardzo zdrowo. Nie lubię fast foodów, w życiu nie jadłam hamburgera, ze słodyczami też się pożegnałam, jeśli chodzi o alkohol, to  piję go sporadycznie i niewiele, głównie ze względu na moje zdrowie i wyniki po wypadku samochodowym, który miałam w zeszłym roku i chyba dlatego, że zwyczajnie szkoda mi już czasu na skacowane dni po imprezie.

Obecnie nie jestem na spersonalizowanej diecie, ponieważ często wyjeżdżam i jest to po prostu trudne w wykonaniu. Można sobie przygotować jedzenie na dzień, dwa, aczkolwiek na więcej niestety jest trudno, zwłaszcza, że śpiąc w hotelach nie mam dostępu do kuchni…czyli po prostu jem to, co jest w menu, albo to, co po prostu dorwę w sklepie 😀 Co nie znaczy, że od razu muszę się rzucać na półkę z batonami, z tym też można sobie poradzić i kupować gotowe produkty w miarę zdrowe. 🙂


pexels-photo-41123


O co więc chodzi?
Kluczem do zdrowia i szczupłej sylwetki jest REGULARNOŚĆ spożywanego jedzenia. Oczywiście nie wchodźmy w skrajność, najważniejsze to słuchać swojego organizmu, aczkolwiek regularne jedzenie jest bardzo ważne. I z tym mam problem, bo często zdarza mi się nie zjeść, bo nie ma na to czasu/ możliwości itd. a potem jak już zazwyczaj nie zjem przez kilka ładnych godzin, robi mi się po prostu NIEDOBRZE.

Dlatego postanowiłam wziąć się za siebie i po prostu jeść regularnie 4/5 posiłków dziennie o stałych porach, bez podjadania, bez omijania posiłków. 😀 I to jest prawdziwe wyzwanie! Czemu 4, a nie 5 ? Bo to zależy od dnia, o której wstanę, jak wygląda moja aktywność fizyczna i po prostu słucham siebie. Spożywane posiłki powinny być w odstępach 2,5-4 godzinnych.


fit-salatka-zdrowe-jedzenie


REGULARNE JEDZENIE, CZYLI JAK TO ZROBIĆ?


1. Przygotuj się

Wrzuć do torby orzechy, żurawinę, owoce czy gorzką czekoladę. Polecam przepis na domowe batoniki, które zawsze można schować do torby czy plecaka.

2. Pij koktajle

Nie jestem fanką jedzenia na siłę i uważam, że zawsze trzeba słuchać swojego organizmu, jednak kiedy nie jesteśmy aż tak bardzo głodni, możemy po prostu zdecydować się na koktajl, który dostarczy nam mnóstwo witamin, a nie będziemy się po nim czuli ciężko.

3. Urozmaicaj posiłki

Jedzenie w kółko tego samego, nie wróży niczego dobrego. Dostarczaj do swojego organizmu produkty zbożowe, warzywa i owoce, białko oraz produkty mleczne. Jeżeli jedzenie jest różnorodne, to chętniej się je je! 🙂

4. Nie zapominaj o śniadaniu

Podstawa. Zawsze jedz śniadania jest to pierwszy i zarazem najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jeżeli pomijasz śniadanie, to prawdopodobnie na wieczór zjesz dwa razy więcej i dopadnie Cię wilczy głód. Z samego rana potrzebujesz porządnego KOPA energetycznego.

5. Gotuj mądrze

Oczywiście tak, żeby jedzenie się nie zmarnowało, ale jeśli wiesz, że kolejnego dnia jest too busy, to może warto ugotować trochę więcej – co sprawi, że kolejnego dnia nie będziesz się głowić co by tu na szybko ugotować.

6. Wybieraj dobre gotowce

Jeśli decydujesz się na sklepowego „gotowca” przemyśl sprawę i kup coś bardziej rozsądnego niż Snickers, Bounty albo inna słodka przekąska. W sklepach jest coraz więcej zdrowych rzeczy, także wybór jest ogromny!

7. Zabieraj jedzenie ze sobą

Wychodzisz z domu na dłużej? Zabieraj jedzenie ze sobą! Pyszna sałatka z łososia wiele nie waży i jest szybka w przygotowaniu, a dostarczy Ci nie tylko białka, ale również tłuszczy, które są niezbędnym elementem w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.


Organizm potrzebuje stałej dawki energii aby prawidłowo funkcjonował i aby nie magazynował energii w postaci tkanki tłuszczowej. Jeżeli będziesz go zmuszać do korzystania z tzw. rezerw energetycznych, za wszelką cenę będzie się starał „zabezpieczyć” magazynując tkankę tłuszczową! Jakie macie sposoby na regularne jedzenie?:)