Zacznijmy od tego, że doskonale rozumiem ludzi, którzy nie mają czasu. Mają tyle obowiązków, swoich zajawek, że po prostu notorycznie cierpią na #niedoczas. Wiem, jak to jest, kiedy nie ma się czasu zjeść i wiem, jak to jest, kiedy zapomina się o tym, że wypadałoby coś zjeść 😂😉. Jednak warto pamiętać, że im więcej mamy do zrobienia, im bardziej jesteśmy aktywni, tym lepiej powinniśmy się odżywiać.

Ludziom wydaje się, że przygotowanie zdrowego posiłku jest dużo bardziej czasochłonne, niż zrobienie czegoś do jedzenia, co wzorcem żywieniowym zdecydowanie nie będzie.

Jem zdrowo, uwielbiam zdrowe jedzenie, jest milion możliwości przygotowania pełnowartościowego posiłku, są tysiące zdrowych fit słodyczy, którymi możemy zastąpić kupowane batoniki. Nie mam czasu przygotowywać posiłku 2 godziny. Jest to nierealne, ale nigdy nie uwierzę, w bajkę, że przygotowanie zdrowego posiłku musi nam zajmować mnóstwo czasu.


jedzenie-zdrowe-jedzenie


Jak jeść zdrowo, kiedy nie masz czasu?

1. Planuj proste posiłki

Zdrowe potrawy, jak każde inne dzielą się na te, które wymagają więcej czasu i te, który możemy przygotować na szybko. Jak nie ma czasu na bardziej skomplikowane dania, to gotuj prosto, ale zdrowo. Kasza, ryż, jajka plus warzywa. To zaledwie kilkanaście minut.

2. Planuj posiłki z wyprzedzeniem

Ugotuj więcej ryżu, makaronu, który wykorzystasz następnego dnia. Jeżeli robisz obiad, zrób go na dwa dni w większej porcji.

3. Rób jedne zakupy, ale porządne.

Zastanów się nad jadłospisem na dany tydzień i spróbuj robić zakupy raz w tygodniu – najlepiej online. Nie ma nic gorszego niż codzienne marnowanie czasu w kolejkach w sklepach.


fit-eating-cook


4. Wybieraj dobre gotowe produkty:

Jeżeli przychodzi moment, w którym naprawdę nie mamy co zjeść i musimy udać się do sklepu, naprawdę nie trzeba od razu kupować hot-doga, chipsów czy czekolady. 😉😉 Wybieraj:

– orzechy nerkowca, migdały, orzechy laskowe, włoskie – najlepiej bez dodatku soli.

– owoce – najlepszym wyborem będą te z własnego ogródka 😉, ale wiadomo, że nie każdy ma taki wypas w domu. Warto kupować sezonowe owoce, najlepiej w zaufanym warzywniaku 😉

– wędzona ryba – to dobre źródło białka, gdy nie mamy czasu na smażenie czy pieczenie. Super komponuje się na kanapce 😉

– ciemne pieczywo

5. Jedz regularnie

Jeżeli nie jesz przez pół dnia, a potem nagle zjadasz duży posiłek, nie będziesz czuł się najlepiej. Jedz regularnie, w miarę możliwości. Nie katuj swojego organizmu wielogodzinnymi odstępami w posiłkach.

6. Catering dietetyczny

Jeżeli cierpisz naprawdę na brak czasu, rozważ catering dietetyczny. Takie rozwiązanie z pewnością zaoszczędzi Twój cenny czas, a Ty nie będziesz przejmować się jedzeniem.

7. Jedz

Lepiej zjeść niż nie zjeść. Jeżeli nie masz możliwości zjedzenia czegoś zdrowego i pełnowartościowego, a Twój organizm po prostu krzyczy z głodu, zawsze lepszym rozwiązaniem jest zjedzenie czegoś niż głodówka.


fit-breakfast-zdrowe-sniadanie