Wbrew wielu różnym teoriom dotyczącym odchudzania, żeby schudnąć, trzeba jeść. Głodówka lub jedzenie zbyt małej ilości kalorii doprowadzi do zrujnowania naszego organizmu, począwszy od hormonalnego rozstrojenia, zaburzenia pracy poszczególnych narządów, po spowolnienie metabolizmu, które niestety potem trudno przywrócić do naturalnego stanu. Organizm nie chce być głodzony, dlatego magazynuje dostarczane produkty.

Zaznaczę tylko, że nie piszę o świadomych, kilkudniowych głodówkach, mających na celu oczyszczenie organizmu. Tylko o postrzeganiu głodówki, jako cudownej, odchudzającej diety.

Dlatego, jeżeli jesteś na niskokalorycznej diecie i zapewniasz wszystkich, że czujesz się świetnie, miej świadomość, że to stan chwilowy. Jeżeli postanowiłeś się odchudzić i pierwsze co Ci przyszło do głowy to głodówka, to od razu sobie ją wybij z głowy. Chyba że chcesz się męczyć i głodzić, żeby schudnąć, a potem przybrać dwa razy tyle. 😉

Żeby schudnąć, trzeba jeść! Regularnie, systematycznie, zdrowo! Tylko zrównoważona dieta i pełnowartościowe posiłki zapewnią nam schudnięcie nie na miesiąc, ale potrafią zmienić całe nasze życie na lepsze.

Dobrym przykładem jestem ja. Dawno, dawno temu, zgłosiłam się do pewnej Pani o rozpisanie diety i rozpiski treningowej. Po podaniu wszystkich parametrów ciała, ustaleniu aktywności fizycznej, stylu życia i żywienia, dostałam rozpiskę ok. 1500 kcal. Ja – (jeszcze w miarę młoda) dziewczyna, ćwicząca siłowo 4-5 razy w tygodniu, która dziennie przechodzi około 10 km, nie potrafi wysiedzieć 3 godzin na tyłku. Zaznaczę tylko jeszcze, ze każdy organizm reaguje inaczej. Mój zareagował następująco: czułam się fatalnie, było mi wiecznie niedobrze, byłam nerwowa i czułam się zmęczona. Waga na początku trochę drgnęła, jednak szybko zatrzymała się w miejscu, ponieważ taka ilość zapotrzebowania kalorycznego była zdecydowanie za mała. Odchorowałam to bardzo.

Chce Wam powiedzieć, że nie zawsze mniej znaczy lepiej i że jeśli chcesz poprawić swoją sylwetkę, na dłużej niż kilka miesięcy to trzeba jeść! Tylko zdrowa, dobrze zbilansowana dieta zapewni Ci wspaniałe samopoczucie i świetny wygląd! A dziś kilka wskazówek o tym, jak jeść, żeby schudnąć. 😉


fit-raffaelo-zdrowe-jedzenie


1. Jeśli coś jest zdrowe, to nie znaczy, że można to jeść bez ograniczeń.

Ludzie myślą, że jak na czymś jest napisane low fat, fit, healthy, to można to jeść bez ograniczeń. No i właśnie tak nie jest, bo przecież tylko powietrze i woda nie mają kalorii. (ewentualnie mała czarna i cola zero). Weźmy na przykład orzechy nerkowca. Zdrowe, pyszne, zapewniają dla organizmu właściwe tłuszcze, a z drugiej strony bardzo kaloryczne, ich niewielka garść może mieć już ok. 200 kcal. Jeśli chcesz schudnąć, to weź pod uwagę fakt, że zdrowe jedzenie też może być kaloryczne.

2. Zamień wszelkie soki na wodę.

Dla mnie wszystkie soki to tzw. puste kalorie. No dobra, może, te które sobie wyciśniesz z pomarańczy, które wyrosną w Twoim ogrodzie będą miały wartościowy skład. Pozostałe sklepowe, soki, soczki mają mnóstwo cukru i dużo kalorii. Lepiej już zjeść czekoladę 🙂 Oczywiście nie chodzi mi o soki warzywne, bo zrobiony sok warzywny może dostarczyć bogactwo witamin!

3. Wyrzuć cukier i zamień go na ksylitol albo stewię.

Podstawa. Czasy, kiedy słodkie było dostępne tylko z udziałem białego cukru, dawno minęły. Jest tyle zdrowy zamienników, że naprawdę nie trzeba go używać. 😉

4. Pożegnaj się z białym pieczywem i zacznij jeść pełnowartościowe produkty.

Wiem, że krucha, świeżutka, biała bułeczka znaczy naprawdę wiele, ale zdecydowanie do najzdrowszych niestety nie zależy. Warto ją wymienić na pełnowartościowe pieczywko.


zdrowe-jedzenie-pakora-kuchnia-indyjska


5. Przeproś się z warzywami.

Po prostu się przeproś i nie zalewaj ich tlustym sosem, jeśli oczywiście chcesz mieć ładną cerę i super sylwetkę. 🙂

6. Nie podjadaj.

Jedz regularne, pełnowartościowe posiłki bez podjadania i podbijania kaloryczności w ciągu dnia. Kwestia przyzwyczajenia. 😉

7. Wprowadź do swojego menu kaszę.

Kasza jest dobrym źródłem błonnika pokarmowego, dostarcza wielu składników mineralnych i witamin, ponadto jest naturalnym nieprzetworzonym produktem.


zdrowe-jedzenie-slodkie-sniadanie-fit


8. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu.

Bez wody nie ma nic. Nie ma ładnej cery, super sylwetki. Woda jest podstawą dobrze zbilansowanej diety. Minimum 1,5 / 2 litry dziennie.

9. Czytaj skład produktów.

Masło, masłu nierówne. Masło orzechowe z dodatkiem cukru i soli można sobie odpuścić, natomiast masło z nerkowców, bez ich dodatku, będzie z pewnością cennym uzupełnieniem diety. 😉 Tak samo, jeśli chodzi o orzechy. Solone, prażone orzeszki nie wniosą do naszej diety niczego dobrego. Natomiast migdały, nerkowca, orzechy włoskie już tak.


Mango-mama-food