Jednym z trudniejszych etapów w drodze do wymarzonej sylwetki ciała jest redukcja, czyli proces pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej oraz uwydatnienie swoich mięśni.

DIETA REDUKCYJNA o co chodzi?

Podstawą diety redukcyjnej jest określenie własnego zapotrzebowania kalorycznego. Redukcja opiera się na dostarczeniu organizmowi pomniejszonej dawki energii. Dieta redukcyjna to trochę matematyki. Kolokwialnie rzecz ujmując: dostarczasz do organizmu mniej kalorii niż spalasz. Od ustalonego zapotrzebowania kalorycznego istotne jest obcięcie kalorii od 200-500 kcal – taka rozbieżność jest różnorodna, ponieważ wynika z bezpośredniego uwarunkowania człowieka.


Fit-girl-wroclaw


Szczerze mówiąc nie ufam żadnym dietom. Jak czytam o detoksach, głodówkach, dietach białkowych lub innych wariactwach to przewraca mi się w głowie. Uważam, że do wymarzonej sylwetki dojdziemy tylko wtedy, jeżeli będziemy jeść z głową. Nie będziemy wykluczali poszczególnych grup żywieniowych, tylko skupimy się na racjonalnym i regularnym jedzeniu pełnowartościowych posiłków. I nie będzie to w dwa tygodnie. To długi proces. 

Zapotrzebowanie kaloryczne można wyliczyć TUTAJ. Ja współpracuję z trenerem i bazuje na jego wytycznych.


Redukcja nie zawsze musi oznaczać koniec świata 🙂 Niektórzy czują się na niej bardzo dobrze inni mniej 🙂 – jeżeli chodzi o mnie, to moją największą zmorą było podjadanie 🙂 Tutaj gryz, tam gryz, mieszkanka studencka po drodze na spacer i dodatkowo 500 kcal w przód. Generalnie na swojej diecie czuję się bardzo dobrze, ale bywają momenty słabości, kiedy mam ochotę na wszystko i zjadłabym wszystkie ciasta na mieście 🙂

I najważniejsze dieta redukcyjna to nie jest dieta, którą można stosować w nieskończoność! Dobrze zaplanowana dieta redukcyjna zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze takie pełnowartościowe węglowodany, białka, oraz witaminy. Powinna trwać do osiągnięcia zakładanych celów, w innym wypadku możemy sobie zaszkodzić: spowolnić metabolizm, zniszczyć układ hormonalny i nabawić się niedoborów żywieniowych. Także z głową! Ciało to nie zabawka i łatwo nie zapomina 🙂


fit-food-healthy


Jak przetrwać redukcję?

1.Rozbij posiłek, jak czujesz głód
Jeżeli danego dnia czujesz się bardzo głodny, rozbij posiłek składający się z węglowodanów, tłuszczy i białka na posiłek składający się z białka i tłuszczy oraz węgli.

2. Jedz dużo warzyw
Dokładaj do posiłków warzywa, niech na Twoim talerzu się zazieleni, a jeśli masz kryzys między posiłkami podgryzaj właśnie warzywa. Polecam ogórki, kalarepkę, rzodkiewkę. 🙂

3. Pij dużo
Dostarczaj dużo płynów, pij sporo wody z cytryną, czystek, herbatek i soków warzywnych. Polecam soki jednodniowe, innych nie kupuję, ponieważ zazwyczaj w składzie jest dużo cukru.

4. Rób regularne przerwy między posiłkami
Jedz regularnie i dopuszczaj do wilczego głodu albo złego samopoczucia, 3-4 godziny przerwy między posiłkami to max.

5. Jako słodzika używaj ksylitolu
Czasami spada nam cukier i czujemy się gorzej.. Zamiast cukru używajmy jego zdrowszych zamienników.

6. Nie spinaj się
Podejdź do tego na luzie, potraktuj to, jak wyzwanie, ale daj sobie luz. Na początku diety redukcyjnej zazwyczaj nie uznaje się cheat meala, aczkolwiek jeśli nie walczysz z nie wiadomo jaką nadwagą, chcesz po prostu poprawić swoją sylwetkę – to raz na tydzień/ dwa tygodnie, pozwól sobie na zjedzenie tego, na co masz ochotę.😉

7. Eksperymentuj, odkrywaj i próbuj
Nie ma nic gorszego niż nudna, monotonna dieta. Jest tyle ogólnodostępnych zdrowych przepisów, że naprawdę smutne jest pieczenie ciast składających się z margaryny i białego cukru, mąki pszennej. Mamy tyle możliwości składania posiłków, że redukcja nie powinna być taka straszna. 😉😉


gym-workout


Niech moc będzie z Wami! 🙂