Nigdy nie byłam wielką fanką siłowni, może dlatego, że mieszkam w centrum Wrocławia i często siłownie w pobliżu są po prostu przepełnione do tego stopnia, że trudno zachować tam swobodę ćwiczeń i przede wszystkim o przyjemność! Dopóki mogłam biegać, to biegałam i to mi w zupełności wystarczało, raz w tygodniu chodziłam na aerobic albo zumbę, do tego zdarzało mi się ćwiczyć w domu. Po wypadku samochodowym nie mogę nadwyrężać nogi, stąd od dobrych kilku miechów moja ucieczka na siłownie. I wiecie co? To strasznie wkręca. <3 Nie jestem instruktorem na siłowni, ale jestem osobą uprawiającą sport praktycznie od wielu lat i mogę dać Ci porady, które mi pomogły wystartować.


fitgirl-wroclaw-silownia


1. Ustal swój plan treningowy. Skontaktuj się z trenerem lub zapytaj czy na siłowni istnieje możliwość ułożenia takiego planu – często nic to nie kosztuje, ponieważ wchodzi w skład miesięcznego karnetu.

2. Nie od razu Rzym zbudowano, nie musisz wszystkiego od razu wiedzieć. Zacznij od tego co umiesz robić i co trening dokładaj nowe ćwiczenie.


siłownia-trening-fitgirl


3. Pytaj. Instruktorzy na siłowni nie stoją tam, jak ochroniarze w Lidlu, są po to, żeby Ci pomóc. Zawsze lepiej jest spytać niż zrobić sobie krzywdę.

4. Nie przetrenowuj się. Pamiętaj, że regeneracja to część składowa treningu. Ćwicz 3/4 razy w tygodniu.


gym-fitgirl-trening


5. Rób odpowiednie przerwy między seriami. Przerwa między seriami okazuje się kluczowa. Zupełnie inne znaczenie będzie miała przerwa w planach  siłowych, a inne podczas budowania wytrzymałości. Do kolejnej serii powinniśmy podchodzić wtedy, kiedy czujemy się na siłach do jej wykonania.

Osoby trenujące siłowo: 2-4 minut między seriami.
Osoby trenujące pod kątem budowy masy mięśniowej: 30-60 sekund.
Osoby trenujące pod kątem wytrzymałości i wydolności mięśnia: <30 sekund.

6. Jak nie czujesz mięśnia, to zazwyczaj znaczy, że robisz coś źle.


gym-silownia-trening


7. Ustal swój cel. Po co chodzisz na siłownie? Chcesz schudnąć, wzmocnić mięśnie, poprawić kondycję? A może wszystko na raz. Łatwiej się pracuje, gdy masz jasny cel, który chcesz osiągnąć.

8. Dopasuj ciężary do swoich możliwości. Nie nakładaj sobie nie wiadomo jak dużego obciążenia. Podczas wybranego ćwiczenia powinniśmy móc chociaż na chwilkę zatrzymać ciężar w fazie izometrycznej ruchu (faza maksymalnego spięcia). Wybrane obciążenie powinno nam dawać możliwość wykonać pełne zakresy ruchu.


fit-girl-silownia

9. Znajdź fajną siłownie, taką…na którą będziesz lubić chodzić. Miałam kilka podejść zanim znalazłam odpowiednie miejsce, gdzie czuję się dobrze.

10. Nie porównuj się do innych. Patrz na siebie i DZIAŁAJ! :))