Uwielbiam podróżować, jechać w nieznane, lądować w miejscach, o których nic nie wiem, a potem je odkrywać. 🙂 Nowa kultura, inspiracje, ludzie no i oczywiście JEDZENIE, które jest nieodłącznym i bardzo ważnym elementem naszego życia.

Jedzenie w podróży to moja największa zmora i utrapienie. W podróży często trudno o racjonalne i przede wszystkim regularne jedzenie, jednak dla chcącego nic trudnego. Nie każda wyprawa musi się kończyć kanapką na cpnie albo tłustymi frytkami. Jak jedziesz w podróż, która ma trwać kilka – kilkanaście godzin, to spokojnie możesz przygotować coś dobrego na drogę i zadbać tym samym o w miarę regularnie dostarczenie do organizmu pożywienia. Jak jesteś w trasie dłużej, to jest nieco trudniej, ale zawsze możesz kupić kilka gotowych produktów i złożyć w całość pełnowartościowy posiłek.

I love traveling, going to the unknown, landing in places I don’t know anything about, and then discovering them. New culture, inspirations, people and of course FOOD, which is an inseparable and very important element in our lives.

Eating on the road is my biggest nightmare and affliction. On the journey  it’s often hard to eat regularly and healthy. However for wanting it’s nothing difficult! Not every travel need to end with a sandwich on the patrol station or greasy fries. If you go for a travel for one day,  it’s easy to prepare something good to eat for the road and take care of the regular supply of food to the body. If you travel longer it’s a little bit harder (but never give up!) you can also buy some read-buy products and make a wholesome meal.


JEDZENIE, KTÓRE MOŻNA ZABRAĆ W PODRÓŻ:
THE FOOD THAT YOU CAN TAKE ON THE JOURNEY: 


1. PLACEK: PRZEPIS

Jest to jedzenie, które możemy spokojnie spakować na jednodniową podróż. Mój ulubiony, pełnowartościowy posiłek, który zawsze zjadam jako pierwsze albo drugie śniadanie.

1. OAT CAKE: RECIPE

This is the food which we can safely pack in one day trip. My favourite, wholesome meal which I always eat for a breakfast or lunch.

PLACEK-OWSIANY-ZDROWE-SNIADANIE


2. CIASTECZKA PROTEINOWE: PRZEPIS

Zdrowa, sycąca przekąska na drogę, która zaspokoi mały i większy głód. 🙂

2. PROTEIN CAKES: RECIPE

It should always be very healthy, snack onthe way that will satisfy the small and bigger hunger. 🙂

PROTEINOWE-CIASTKA


3. MIX BAKALII, ORZECHY 

To mój stały, nieodłączny zestaw, który zawsze trzymam w torebce. Orzechy w mojej diecie, to istotny element, traktuje je jako główne źródło tłuszczów oraz przekąskę, która zawsze ratuje mnie, gdy już nie mogę wytrzymać z głodu i robię się ZŁA. 🙂

3. DRIED FRUITS AND NUTS

This is my constant, an integral part of the set which I have always in my bag. In my diet nuts are very important, because I treat it like a main source of fats and snacks which always saves me when I can no longer withstand hunger and start to be angry. 🙂

nuts-orzechy-migdaly


4. DOMOWE BATONY: PRZEPIS
Nie jestem fanką kupowania „zdrowych” batoników w sklepach. Zawsze w ich składzie czai się jakieś, ALE. Najlepszą opcją batonika, jest ten, który samodzielnie przygotujesz w domu. 🙂

4. HOMEMADE BARS: RECIPE
I’m not a fan of buying „healthy” candy bars in stores. Always in their composition lurks some, BUT. The best option for a candy bar is the one you prepare yourself at home. 🙂


5.DOMOWE CIASTO JAGLANE
To pożywny i w pełni sycący posiłek, który dostarczy nam węglowodanów, a tym samym siły. Uwielbiam to ciasto, jest banalne i przepyszne, mogłabym je jeść na śniadanie, obiad i kolację! 🙂

5. MILLET CAKE
It’s nutritious and full and satisfying meal, which gives us carbohydrates and, therefore, power. I love this cake, it istrivial and delicious, I could eat them for breakfast, lunch and dinner.

ciasto-jaglane


6. FIT CIASTO Z BATATÓW: PRZEPIS

6. FIT CAKE WITH SWEET POTATO: RECIPE

fit-ciasto-z batatów


7. SHAKE
Nie rozumiem, dlaczego ludzie uważają zabieranie koktajli w podróż za niepraktyczne. Przecież nie ma nic lepszego niż sycący koktajl w podróży. 🙂 Oczywiście nie do samolotu. 🙂


7. SHAKE

I do not understand why people consider taking cocktails for a trip impractical. After all, there is nothing better than a cocktail while traveling. Of course not to the plane. 🙂

shake, smothie


GOTOWE PRODUKTY, KTÓRE WARTO ZE SOBĄ ZABRAĆ:

Owoce: jabłko, banan, ciemne pieczywo, wafle pełnoziarniste, serek wiejski – chociaż nie jestem fanką nabiału, to zdarza mi się w ostateczności jeść, wędzony łosoś.

READY- BUY PRODUCTS WHICH YOU MAY WANT TO BRING:

fruits: apple, banana, dark bread, whole wheat waffles, cottagecheese-although I’m not a fan of dairyproducts, this happens to me as a lastresort to eat smoked salmon.


Najważniejsze w jedzeniu w podróży jest systematyczność. Dzięki temu unikniemy osłabienia, bólu głowy, brzucha, a także charakterystycznych i pewnie wszystkim znanych zmian nastrojów, wyznając zasadę: głodny człowiek, to zły człowiek 🙂 

Nie popełniaj moich błędów. Zdarzyło mi się kiedyś, że byłam baaaardzo głodna, dużo pracowaliśmy i nie było czasu na organizację jedzenia, co w moim przypadku nie zawsze jest łatwe ( nie jem mięsa oraz mąki pszennej). Niestety była już noc, restauracja hotelowa – jak możecie się domyślić, była zamknięta, a w pobliżu zero sklepów. ZERO. W pokoju miałam snickersa, którego uznałam za śmieciowe jedzenie i poszłam spać głodna, myśląc o śniadaniu. Następnego dnia obudziłam się z 40-stopniową gorączką. To doświadczenie dało mi wiele domyślenia. Czasami trzeba po prostu wybrać mniejsze zło i nie narażać organizmu na kompletnie osłabienie. 🙂