Danie z soczewicy i ciecierzycy stały się zdecydowanie moimi faworytami! Sycące, zdrowe, dostarczające wielu cennych składników do organizmu, a przy tym proste i dające multum możliwości!

Przyznam szczerze, że jako małej dziewczynce soczewica kojarzyła się źle…a na samą myśl o zupie z soczewicy, za którą teraz dałabym się pokroić, robiło mi się niedobrze. 🙂 Jakiś czas temu opublikowałam na blogu przepis na falafele, który znajdziecie TUTAJ. Tym razem przyszła pora na kotlety z soczewicy. Zaletą tego dania, jest fakt, że nie musimy czerwonej soczewicy namaczać, tak jak w przypadku ciecierzycy, co znacznie skraca czas przygotowania posiłku. Wrzucam przepis 😉


kotlety-z-soczewicy-2


POTRZEBUJEMY:

250 gram czerwonej soczewicy
1 cebulę
4 ząbki czosnku
2 marchewki
natkę pietruszki
1/2 szklanka mąki kukurydzianej

PRZYPRAWY:
sól, pieprz, kmin rzymski, ostra papryka – wedle uznania

Czerwoną soczewicę gotujemy przez około 10-15 minut. Ważne, aby soczewica była ugotowana, ale nie rozgotowana, ponieważ utrudni nam to formowanie kotlecików. Cebulę obrać, posiekać i wraz z czosnkiem udusić z niewielką ilością wody lub oleju kokosowego. Marchew kroimy w kostkę i gotujemy i dodajemy do cebulki. Ugotowaną soczewicę, dokładnie odsączyć z wody. Do odsączonej soczewicy, dodajemy cebulę, czosnek, marchew oraz posiekaną natkę pietruszki. Całość blendujemy blenderem na gładką masę, następnie smażymy na niewielkiej ilości wody lub olejku kokosowego 🙂 W przypadku kiedy masa na kotleciki jest za miękka, należy dodać jeszcze odrobinę mąki.


kotlety-z-soczewicy-3