Niejednokrotnie pisałam już, że życie nie jest skomplikowane – to my je komplikujemy. W głowie tworzymy stereotypy i obmyślamy najgorsze scenariusze. 🙂 Zamiast rzucić się na głęboką wodę, podjąć wyzwanie i zobaczyć, co się wydarzy…przez pół roku wszystko analizujemy i przy tym wymyślamy najstraszniejsze historie. Natura ludzka nie należy do najłatwiejszych. Odkąd zaczęłam ćwiczyć siłowo spotkałam się z wieloma stereotypami, mitami dotyczącymi siłowni. 🙂 Co mają wspólnego z prawdą? Oczywiście niewiele. 🙂  Idąc pierwszy raz na siłownię trzeba wiedzieć, że nie od razu Rzym zbudowali i że każdy kiedyś ZACZYNAŁ.


Not one I wrote that life isn’t comlicated – we complicated them. In our minds we create stereotypes and we’re going to the worse scenario.  Rather than throw in deep water, take the challange and see what happens…half of year we need to analyse everything and in one time we make the worse stories. Human nature isn’t easy. When I started to practise I met with many stereotypes about gym. What that facts have common with reality? Of course nothing. 🙂 When you go to the gym for the first time you need to know that Rome was not built in one day and that everyone started.


fit-girl-wroclaw-fit


1. Na siłownie chodzą same KOKSY 🙂
Na siłownie chodzę RÓŻNI ludzie. Młodsi, starsi, szczupli, otyli, umięśnieni i tacy, u których w ogóle mięśni nie widać…łączy ich jedno wspólny cel: chcą żyć zdrowiej, wyglądać lepiej i przede wszystkim czuć się ze sobą fajnie!

2. Nie ćwiczę, bo nie chcę widocznych mięśni.
Fajnie by było, gdyby te widoczne mięśnie robiły się „tak o” od zawołania. Stety niestety, żeby zbudować widoczną tkankę mięśniową potrzeba czasu, diety, regularnych treningów i przede wszystkim, żeby zbudować widoczną tkankę mięśniową (odkryć mięśnie) trzeba najpierw spalić tkankę tłuszczową, co naprawdę wymaga CZASU, DETERMINACJI, ODPOWIEDNIO ZBILANSOWANEJ DIETY I PLANU TRENINGOWEGO. 🙂


fit-girl-gym-workout-wroclaw


3. Trening siłowy jest dla mężczyzn, a dziewczyny niech robią cardio.
Nic tak nie ujędrnia, nie poprawia kondycji, jak ciężarki :). Trening siłowy to jeden z najbardziej efektownych treningów bez względu na płeć. Na szczęście ten stereotyp już znika i zostajemy zasypywani zdjęciami dziewczyn z siłowni (coś o tym wiem :)).

4. Nie chodzę na siłownie, bo wszyscy się patrzą.
Wszystko zależy od siłowni. Najważniejsze, jest to, żeby znaleźć takie miejsce, w którym czujemy się komfortowo. Zazwyczaj ćwiczę rano, bo jest mniej ludzi, a to sobie bardzo cenie :). Na siłowni nie jest jednak tak, że wszyscy się na wszystkich patrzą. Każdy przychodzi zrobić swój trening  i w nosie ma innych 🙂


fit-girl-fitness-girl-wroclaw-paulina-ka


5. Im więcej, tym lepiej!
Otóż nie. Trening siłowy robimy z głową i nie działa tutaj teoria, że im więcej, tym lepiej. Regeneracja to także składowa treningu, a dobrze rozpisany plan treningowy to istotna sprawa.

6. Brzuszki to droga to pięknego brzucha.
Brzuszkami wzmocnimy mięśnie brzucha, ale nawet setki brzuszków nie przybliżą do płaskiego brzucha, wyrzeźbionego brzucha…ponieważ najpierw trzeba spalić, to, co się na tym brzuchu ma, czyli tkankę tłuszczową. Najlepszą drogą do pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej są: interwały, cardio i oczywiście DIETA. Jak to ktoś kiedyś powiedział brzuch się robi w kuchni. 🙂


gym-workout-girl-wroclaw