Nie bez powodu ktoś kiedyś powiedział, że człowiek uczy się na błędach. Jako nastolatka popełniłam mnóstwo błędów związanych z dietą. 🙂 Najlepiej i najbardziej dotkliwie testuje się na własnej skórze… 😀


1. Jedzenie za mało

Był okres, w którym w moim życiu starałam się jeść bardzo zdrowo. Chyba aż za bardzo, bo skończyło się to tym, że wartościowych produktów jadłam niewiele, a przy tak aktywnym trybie życia, jaki  prowadziłam, to było zdecydowanie za mało. Organizm szybko przyzwyczaja się do określonej kaloryczności i przez jakiś czas nie czułam, że jem za mało. Mocno to odchorowałam – spowolnionym metabolizmem i oczywiście wynikami, które były tragiczne. Długo musiałam pracować, żeby to odbudować.

Pamiętaj, jeżeli chcesz schudnąć, musisz jeść ! Jeżeli wierzysz w dietę 1200, to proszę żebyś się z nią pożegnał zanim zrujnujesz swoje zdrowie.


Zdrowe-jedzenie


2 Omijanie tłuszczów

Ile to człowiek się naczytał o tym, że tłuszcze są „be”. Nie wiem co twierdzą teraz amerykańscy naukowcy. Wiem, że pełnowartościowy posiłek powinien się składać z węglowodanów, białka i odpowiedniej ilości TŁUSZCZÓW.


Placki-z-maki-kokosowej


3 Eliminacja poszczególnych grup żywieniowych.

Najczęściej eliminowaną grupą są zazwyczaj węglowodany, które ponoć sprawiają, że tyjemy :). Węglowodany podstawowym składnikiem odżywczym naszego organizmu, dają nam energię! Nie rezygnujmy z nich! Nie jestem fanką ani diety, która eliminuje tłuszcze, ani węglowodany.


IMG_0917


4 Za mało snu

Wiecie, czego człowiek potrzebuje do szczęścia ?!  Wyspać się! Szczęśliwy człowiek to wyspany człowiek. Sen to podstawa.

5 Podjadanie

Już mniejsza z tym, że każdy gryz to dodatkowe kalorie,  ale sam fakt, że gryziesz coś cały dzień, nie wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, bo cały czas czujesz się po prostu pełna.😉❤️


Cake-fit-ciasto