Śmieszą mnie trochę te noworoczne postanowienia. Od Nowego Roku, od nowego miesiąca, od poniedziałku. Ludzie lubią zaczynać od czegoś, więc ja proponuję po prostu zacząć od zaraz. 😎  Dostaje naprawdę sporo wiadomości, jak to się dzieje, że mam w sobie tyle motywacji do ćwiczeń, że wstaje rano na treningi, że mi się zawsze chce. 🙂 Skłamałabym, jeżeli napisałabym, że mi się nie chce. Mam po prostu taki charakter, osobowość, że uwielbiam życie w ruchu – więc większym wyzwaniem będzie dla mnie wysiedzenie w domu, niż pójście na trening. Aczkolwiek w pełni rozumiem drugą stronę. 🙂

Przygotowałam Wam ten wpis, bo uważam, że jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie mogą spotkać człowieka, to właśnie odnalezienie swojej pasji. Nie wyobrażam sobie życia bez aktywności fizycznej. Sport to dla mnie największa zajawka, najlepsza terapia i coś bez czego moje życie „pełne” by nie było. 🙂

1. PRZYGOTOWANIE DO ĆWICZEŃ

Żeby zacząć regularnie uprawiać sport. Nie potrzebujesz najnowszych ciuchów i butów z najbardziej amortyzującą podeszwą na świecie. Jedyne co potrzebujesz to chęci. 🙌 Wszelkie designerskie rzeczy możesz nabyć w późniejszym terminie. Z pewnością umilą Ci one treningi. Aczkolwiek nie są one niezbędne.


0B4DC7CE-2189-4778-8B40-27DDC9DFF283


2. ZNAJDŹ TO, CO LUBISZ
Długo szukałam czegoś, co pokocham całym sercem. Wcześniej trochę uczestniczyłam w zajęciach tanecznych w przeróżnych stylach, aczkolwiek na dłuższą metę nieco męczyły mnie grupowe zajęcia. Poza tym po wypadku samochodowym nie mogłam aż tak obciążać kolana. Przez zupełny przypadek zapisałam się na pole dance….i przepadłam! Taniec na rurze skradł moje serce, łączy w sobie wszystko to, co kocham i wymaga sporego nakładu siły. Każdemu z Was sugeruje odnaleźć właśnie taki rodzaj aktywności fizycznej, bez którego nie będziecie mogli żyć.

7EFD8103-D397-4DE6-B090-B2C40EE9BC2F

869A9250-9D20-45A6-BC6E-E746587ECF43

3. UMIESZ LICZYĆ, LICZ NA SIEBIE

Super, jeżeli znajdziesz sportową inspirację, która zawsze zmotywuje Cię do wstania z kanapy. Jednak nie opierajmy treningów o drugą osobę. Zawsze jesteśmy w stanie zrobić go sami i zawsze w sobie powinniśmy szukać samozaparcia i motywacji. 🙂

AC0D0694-CC3D-491E-A31B-9244BC128841


4. KTO PYTA, NIE BŁĄDZI

Rozumiem, że dla zaczynających swoją przygodę na przykład z siłownią – może to być wyjście ze strefy komfortu – ale pamiętajmy o tym, że nie popełnia błędów, tylko ten, kto nic nie robi. Poza tym ludzką rzeczą jest po prostu pytać – instruktorzy na siłowni, to większości bardzo serdeczni ludzie, którzy pomogą Wam poprawnie wykonać dane ćwiczenie.
B8A17173-6138-428C-83BF-3DBBF5E02D6B

5. PLAN 

Jak nie jestem fanką planowania całego życia, tak już planowania treningów zdecydowanie jestem. 🙂 Dobry plan treningowy pozwoli na przyspieszenie wyczekiwanych efektów, a co najważniejsze treningi będą wykonywane „z głową”, co z pewnością uchroni nas przed kontuzjami. 🙂

939A551B-C6AC-4C31-8A01-D044A84B82D8