Ludzie dzielą się na takich, którzy potrafią w trzy minuty zasnąć po prostu wszędzie. Bez względu czyj to dom, namiot, bez względu na to, ile osób jest w jednym pomieszczeniu i bez względu na to, czy jest ładnie, czy brzydko.

Są też ludzie, dla których zaśnięcie to duże wyzwanie. Wieczorem przez ich głowę przewija się natłok myśli i na nic zdaje się czytanie książki, oglądanie nudnego filmu, liczenie baranów, staranie się myślenia „o niczym”, relaksująca muzyka, szum fal lub dźwięk wody spływającego strumyka.

Od kiedy pamiętam, miałam problem z zasypianiem. Już w przedszkolu drzemka w ciągu dnia, była dla mnie ogromną traumą i uciekałam przez to z przedszkola 😉🙈 po pierwsze, nie chciało mi się spać, po drugie nie lubiłam, jak ktoś mnie do czegoś zmusza. Jestem bardzo aktywnym człowiekiem. Ciągle coś robię, dużo się ruszam, pracuje, realizuje swoje pasje, marzenia i największy problem mam z wyciszeniem… 🙂


sleep-spanie-jak-szybko-zasnac


Pamiętam tylko jeden okres w swoim życiu, kiedy potrafiłam zasnąć, nawet wtedy, gdy ktoś coś do mnie mówił…😉❤️ Mam wrażenie, że na dobry sen składa się wiele rzeczy poza tymi oczywistymi, jak np. przewietrz mieszkanie, nie jedz na noc – to drugie do mnie w ogóle nie trafia. Myślę, że dobry sen jest związany z kilkoma aspektami.


1. Poczucie spokoju i bezpieczeństwa – dobry sen i szybkie zaśnięcie raczej się nie uda, kiedy brakuje nam spokoju i nie czujemy się bezpiecznie.

2. Przestrzeń i komfort – ważne jest miejsce czy lubimy dane miejsce, czy czujemy się w nim dobrze.

3. Atmosfera – nie powinniśmy kłaść się do łóżka, zanim nie uporządkujemy swoich spraw. Jeżeli w danym dniu zdarzyła nam się kłótnia, warto rozwiązać konflikt do zachodu słońca. 🙂 Nocne spory to najgorsza opcja nie dość, że człowiek zdenerwowany, to jeszcze niewyspany.

4. Ruch – jestem tego zdania, że żeby dobrze spać…trzeba się zmęczyć 🙂 Ruch to podstawa dobrego samopoczucia i snu również!

5. Podsumowanie – nawet jeżeli mieliście trudny dzień, to na pewno zdarzyło się w nim kilka dobrych rzeczy – warto je docenić, zamiast skupiać się na tych negatywnych.

6. Poskrom emocje – bez względu na to co się wydarzyło, panuj nad swoimi emocjami. Odwróć uwagę od problemów, zajmij się czymś przyjemnym: poczytaj książkę, obejrzyj film, weź kąpiel, zrób coś dla siebie.

7. Odjazdowa piżamka – co tu dużo pisać…lepiej się śpi w czymś fajnym 🙂


sleep-jak-zasnac-bezsennosc


Jeżeli macie patenty, które pomagają Wam zasnąć i się wyciszyć – piszcie! Każda rada na wagę złota. <3