Pół dnia nic nie jesz, bo zwyczajnie nie masz czasu, ochoty, a potem rzucasz się na jedzenie i pochłaniasz wszystko po drodze?😉 Kiedy jesz regularnie napady głodu Cię niestraszne, organizm jest przekonany, że o niego zadbasz. Dobrze, kiedy człowiek nie dopuszcza do uczucia wielkiego głodu. W torbie czy plecaku, warto mieć kilka zdrowych przekąsek na czarną godzinę. 🙂


1. OWOC

Wiem, wiem..nuda, ale uwierzcie mi, że czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze. Jabłko, banan, truskawki, maliny to zawsze dobra decyzja, kiedy dopada nas mały głód – zwłaszcza latem, wiosną, kiedy warzywniaki są przepełnione sezonowymi produktami. 🙂 Niewielkie jabłko, banan z pewnością zaspokoją pierwszy głód i sprawią, że nie będziemy się rzucać wygłodzeni na następny posiłek.

Średniej wielkości jabłko to tylko około 100 kcal.
Banan około 120 kcal.
Garść truskawek 70 gram około 25 kcal.
Garść borówek 50 gram około 29 kcal.


truskawki-owoce-przekaskado200kcal


2. GORZKA CZEKOLADA MINIMUM 70 % KAKAO

To moje ulubione rozwiązanie! Uwielbiam gorzką czekoladę i zawsze mam w torebce kilka kosteczek na czarną godzinę. <3 Gorzka czekolada zawiera mnóstwo wartościowych składników, między innymi: żelazo, potas i magnez. Spożywanie gorzkiej czekolady w rozsądnych ilościach pozytywnie wpływa na pracę mózgu, układu krwionośnego, a także mięśni. Kakao, które jest głównym składnikiem czekolady jest bogate w przeciwutleniacze.

Trzy kostki gorzkiej, klasycznej czekolady to około 100 kcal.


czekolada-gorzka-czekolada


3. ORZECHY

Orzechy to bogactwo wartościowych składników, oczywiście te nieprażone, niesolone i nieoprawione słodką posypką lub czekoladą. Orzechy mają duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, są doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Orzechy zaliczane są do dość kalorycznych produktów, jednak pozytywnie wpływają na pracę mózgu, układu krwionośnego oraz przewodu pokarmowego, ponadto są bogactwem witamin i składników mineralnych takich jak:  magnez, potas czy fosfor.

Garść orzechów laskowych 30 gram to około 188 kcal.

Garść orzechów włoskich 30 gram to około 200 kcal.


orzechy-laskowe-orzechy-wloskie


4. WAFLE RYŻOWE

Zawsze się nimi ratuję w podróży. Mam alergię na mąkę pszenną, dlatego „standardowa” kanapka raczej nie wchodzi w grę. Wafle ryżowe są zazwyczaj reklamowane jako niskokaloryczny, pełnowartościowy produkt będący dobrym źródłem węglowodanów. Z drugiej strony uważane są także za produkt wysoko przetworzony – „dmuchany chlebek”, który nie zaspokaja głodu. Osobiście ze względu na dużą ilość podróży, cenię je w takich właśnie okolicznościach. 🙂

Średni wafel ryżowy to około 36 kcal.


fit-jedzenie-jak-schudnac


5. BATONY

Nie jestem fanką tych wszystkich „fit” batoników, bo najbardziej fit jest nazwa na opakowaniu, a ich skład niczym nie różni się od zwyczajnego batona. Jednak jak się człowiek uprze, to istnieje prawdopodobieństwo znalezienia takiego batonika ze satysfakcjonującym składem, między innymi: Batony Dobra Kaloria, Enjoy Pure Superfood Raw Bar, Foods By Ann – Energy Bar, Be Raw – batony od Ewy Chodakowskiej, a najlepiej zrobić je samemu w domu, wtedy bedą najzdrowsze!❤️😉

Przepis na domowe batony znajdziecie TUTAJ.


zdrowe-batony-fit-przekaska

batonik-ewa-chodakowska-be-raw


Baton Be Raw – Ewy Chodakowskiej, w składzie: daktyle, surowe kakao, migdały, wiórki kokosowe, chlorella. W zależności od wyboru smaku batonik to około 15o kcal.


baton-dobra-kaloria-sklad


Baton Dobra Kaloria – w składzie: daktyle, chrupki zbożowe (mąka kukurydziana, ryżowa), orzechy nerkowca, kawa. Wartość kaloryczna takiego batona to około 125 kcal.


batonik-oshee-sklad


Dla kontrastu batonik marki Oshee, którego skład pozostawia wiele do życzenia: zbożowe 35,6% (płatki owsiane z pełnego ziarna 20,3%, kukurydza, kasza kukurydziana, mąka ryżowa, mąka pszenna), syrop glukozowy, polewa o smaku kakaowo-mlecznym 15% [cukier, całkowicie utwardzony tłuszcz z nasion palmy oleistej, serwatka w proszku (z mleka), kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, miazga kakaowa, mleko w proszku, emulgatory: lecytyny (z soi) oraz mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych, aromat], cukier, żurawina suszona cięta 6,1% (żurawina, cukier, olej słonecznikowy), śliwki suszone cięte 6,1% (śliwki, substancja konserwująca: kwas sorbowy), białko serwatkowe z mleka 1%, glukoza, tłuszcz z nasion palmy oleistej, emulgator: lecytyny, substancja utrzymująca wilgoć: sorbitole, regulator kwasowości: E330, aromat, substancje wzbogacające: witamina A, witamina D, witamina C, witamina B12, witamina B6, tiamina, ryboflawina, magnez.

Przy wyborze batonika warto kierować się metodą, że im krótszy skład, tym lepiej dla Ciebie. 🙂