Pomysł na zdrowy deser - Fit sernik bananowy

Sernik bananowy to idealny przepis na deser. Jest łatwy w wykonaniu i wymaga tylko 4 składników. Przepis na sernik bananowy ma również wiele zalet. Jest niskokaloryczny, bogaty w potas i nie zawiera rafinowanych cukrów.

Fit sernik bananowy - składniki

  • 3 dojrzałe banany
  • 2 szklanki (500g) serka śmietankowego w temperaturze pokojowej
  • ½ szklanki (100g) cukru pudru, podzielone (banany są słodkie, można pominąć)
  • ½ szklanki (125 ml) kwaśnej śmietany w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 duże jajka w temperaturze pokojowej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Fit sernik bananowy - przepis

Zetrzyj banan w misce na gładką masę. Dodaj serek śmietankowy, 1/4 szklanki cukru pudru i śmietanę do masy bananowej i ubijaj, aż dobrze się połączą. Dodaj ekstrakt waniliowy. W małej misce przesiej proszek do pieczenia z pozostałymi 1/4 szklanki cukru pudru. Dodaj do mieszanki sera śmietankowego i ubijaj, aż będzie gładka. Dodaj suche składniki do masy z serkiem śmietankowym i mieszaj, aż się połączą (nie przesadzaj). Rozłóż ciasto równomiernie na blasze wyłożonej pergaminem. Piecz w 180 stopniach w rozgrzanym wcześniej piekarniku. Po ostygnięciu można posypać orzechami włoskimi, chrupkość wzbogaci miekki sernik.

Komentuj artykuł