Zima służy wypiekom, latem nie mam na nie czasu, poza tym szkoda mi słonecznych dni poświęcać na siedzenie w kuchni. Jesień i zima natomiast obfitują w naszym domu w przeróżne ciasta (oczywiście bez cukru!)

Od lat nie jem kupowanych słodyczy i nie robią już na mnie wrażenia, z obojętnością przechodzę obok sklepowych batoników, bo wiem, że mogę sama zrobić coś równie dobrego, ale przede wszystkim zdrowego. Problem zaczyna się, kiedy mam do czynienia z takimi ciastami jak: jabłecznik czy właśnie sernik. Im nie potrafię się oprzeć. 🙂 <3 Dlatego zawsze szukam zdrowszej alternatywy.


fit-sernik-przepis


POTRZEBUJEMY:

3 średnie banany

200 gram kaszy jaglanej

3 łyżki mąki ziemniaczanej

8 łyżek ksylitolu

500 gram twarogu półtłustego

aromat waniliowy

jedna cytryna

gorzka czekolada jako polewa (opcjonalnie)

PRZYGOTOWANIE:

Do jednego naczynia wkładamy obrane banany, polewamy je sokiem z cytryny, dodajemy aromat waniliowy,  Obieramy banany, wyciskamy na nie sok z cytryny, dodajemy aromat, ksylitol, twaróg i wszystko dokładnie blendujemy. Następnie dodajemy twaróg oraz mąkę i ugotowaną kaszę jaglaną, wszystko blendujemy na gładką masę i wylewany na formę do pieczenia 20 x 30 cm. Pieczemy 30 minut w 200 stopniach, jemy bez wyrzutów sumienia. 🙂 <3

Jeżeli nie liczymy kalorii wszystko roztapiamy czekoladę i dodajemy ją jako polewę na ciasto. 🙂


fit-ciasto-sernik-fit-przepis